Miele Complete C3 Celebration Parquet EcoLine Plus zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Complete C3 Celebration Parquet EcoLine Plus zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Fred 19-04-2016

Deze stofzuiger ziet er gewoon mooi uit. Is stil en rijdt makkelijk door de kamer, heeft een redelijk lang snoer en de handgreep "EcoComfort" is heerlijk als je de vloer moet zuigen.

De handgreep is tevens een nadeel, want voor op de trap en als je iets boven de vloer moet zuigen is de handgreep groot en zwaar. Bovendien zit er niet een schuifje op, die je open kan zetten in het geval de stofzuiger vacuüm zuigt. Wel als je de moeilijk te verschuiven reliefborstel gebruikt
Ben op zoek gegaan naar een andere pistoolgreep die erop zou passen. Die bleek wel op de buis te passen, maar niet op de slang. Nu blijkt dat de slang bij de greep breder is (1 cm) dan bij het aansluitstuk van de stofzuiger. Helaas vind je dat nergens terug.

Vanwege de handgreep geef ik een 7 voor het gebruikersgemak, was anders hoger geweest.

cendol 17-07-2015

Hiervoor ongeveer 14 jaar een Miele gehad. Nu weer een Miele gekozen. Wat opvalt is dat de zuigkracht van deze nieuwe 800 Watt al veel beter is dan de oude 1400W. Ook is hij redelijk stil. De stang met handige handgreep zorgt voor comfortabel gebruik. Bewust gekozen voor het 'parquet' model, omdat ik het voorzichtig zuigen op onze laminaatvloer in verband met krasjes wel zat was. En inderdaad, de nieuwe parketborstels (breed en smal) werken super. Er zitten diverse handige opzetstukken bij. Enige nadeel in het gebruik vind ik dat het snoer redelijk zwaar uitrolt, waardoor je de stofzuiger soms achter je aan moet trekken als een hondje dat niet naar buiten wil. Snoer had wat mij betreft ook wel wat langer gemogen, maar is geen ongemak. Vormgeving is best OK voor een stofzuiger, mijn zoontje (5 jaar) vindt het een stoere zwarte Batman stofzuiger. Ik heb in ieder geval met deze koop bereikt dat mijn vrouw weer regelmatig gaat stofzuigen (deed ik altijd) en ook mijn zoontje wil graag proberen. Dus ja, het is er bij ons ook schoner op geworden...